#خبرنامه

#Neuro_News

✅یک مطالعه پیش‌نمونه نشان داده است که DBS (Deep Brain Stimulation) با استفاده از هدف‌گیری با دقت بالاتر می‌تواند بهبودهای بیشتری را به ارمغان آورد. در این مطالعه، محققان مؤسسه مایو کلینیک نشان دادند که تنظیمات برنامه‌ریزی مبتنی بر هدف‌گیری جهتی DRTT (Dento-Rubro-Thalamic tract) به تنهایی نسبت به معیارهای مراقبت استاندارد یا برنامه‌ریزی جعلی، بهبودهای لرزشی بیشتری را ارائه می‌دهد. نتایج این مطالعه در شماره آوریل 2022 مجله Neuroradiology منتشر شده است.

✅دکتر تیپتون نیز بر این اذعان دارد که این روش درمانی چشم انداز خوبی ترسیم کرده است و اثر آنرا را معنادار و مهم می داند 

همچنین، تصاویر پیشرفته و شخصی‌سازی هدف می‌تواند نتایج را بهبود بخشد. محققان مایو کلینیک علامت‌گذاری تصویربرداری نوآورانه‌ای را برای درمان DBS از ET (Essential Tremor) شناسایی و تأیید کرده‌اند.

✅البته همانطور که در مجله Annals of Neurology توضیح داده شده است، این نشانگر تصویربرداری یک ناحیه تالامیک ضعیف را که در تصویربرداری fast gray matter acquisition T1 Recovery (FGATIR) مشخص می شود،نشان می دهد.

یافته های محققان آمریکایی نشان می دهد که این کاهش قدرت FGATIR به‌طور قابل اعتمادی با DRTT در تراکتوگرافی قبل از عمل ما در یک فرد تطبیق می‌یابد، که می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و محدودیت‌های مرتبط با تراکتوگرافی را حذف کند.

✅مایو کلینیک به طور معمول از این هدف‌گیری مخصوص بیمار استفاده می‌کند که در مجله Annals of Neurology توصیف شده است. این روش منجر به کاهش زمان عملیاتی و بهبود نتایج لرزشی می‌شود.

ابتکارات در سیستم‌های DBS همچنین امکان قرارگیری بهتر الکترودها را فراهم می‌کنند.

البته محققان می توانند میدان الکتریکی را به هر شکلی که بخواهند تغییر دهند تا بهترین نتایج را بدست آوریم.

✅فناوری در ده سال گذشته بیشتر از بیست سال قبل پیشرفت کرده است.فناوری‌های جدیدی که مورد استفاده قرار می گیرند می‌توانند نتایج بهتر و بهتری را برای بیمارانمان تولید کنند.

 

گردآورنده: دکتر مهدی مهماندوست

ادیت علمی: دکتر فرزان فهیم

 

 

منبع خبر: Mayoclinic 

ما را در چنل تلکرامی دنبال کنید:

🆔https://t.me/Neurosurgery_association

🆔LinkedIn

🆔https://neurosurgeryinfo.ir