#Neuro_AI

📱عنوان خبرنامه:آنالیز صوت با هوش مصنوعی می تواند سرعت تشخیص آلزایمر را افزایش دهد! 

🔰آنالیز صدای ضبط شده فرد با هوش مصنوعی می تواند سرعت تشخیص آلزایمر را از چندین ساعت ، به کمتر از ۱۰ثانیه کاهش دهد.

🔰امروزه غربالگری تشخیصی آلزایمر شامل اسکن مغز و CSF به روشLP است .

محققان دانشگاه‌های تگزاس و جورجینیا نتایج این تست های استاندارد را با روش جدید آنالیز صوت هوش مصنوعی مقایسه کردند .

🔰این تکنیک تغییرات ظریفی را در صدای فرد شناسایی می‌کند که می‌تواند مشکلات شناختی و بیماری آلزایمر را قبل از آشکار شدن علائم نشان دهد.  نتایج این مطالعه در اوایل سال جاری توسط انجمن آلزایمر در تشخیص، ارزیابی و نظارت بر بیماری منتشر شد.🔰Ihab Hajjar از محققان دانشگاه تگزاس گفت اگر قدرت تشخیصی این روش در مطالعات قدرتمند اثبات شود ،  استفاده از AI و Machine learning برای مطالعه صداهای ضبط‌شده می‌تواند ابزار غربالگری با قابلیت انجام آسان برای افراد در معرض خطر ،را در اختیار ارائه دهندگان مراقبت‌های اولیه قرار دهد.

🔰این مطالعه شامل 206 نفر بود که کمتر از نیمی از آنها دارای اختلال شناختی خفیف بودند، در حالی که بقیه هیچ اختلال شناختی نداشتند. همه افراد زیر 50 سال سن داشتند و 51 درصد آنها آفریقایی آمریکایی بودند.  این افراد در این  مطالعه در دانشگاه Emory آتلانتا شرکت کردند. و برای ضبط صدا از شرکت کنندگان خواسته شد که ۱تا۲ دقیقه یک اثر هنری را توصیف کنند.Ihab Hajjarگفت استفاده از AI برای آنالیز و تحلیل تغییرات گفتار می‌تواند نشانه‌های بیماری اولیه را شناسایی کند که تشخیص آنها با روش‌های فعلی بسیار سخت است یا حتی توسط گوش انسان قابل تشخیص نیست

🔰او گفت : این روش جدید  در تشخیص افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف و به طور خاص در شناسایی بیماران دارای شواهد بیماری آلزایمر ،به خوبی عمل کرد حتی زمانی که با ارزیابی‌های شناختی استاندارد به راحتی قابل تشخیص نبودند.

🔰اختلال شناختی خفیف به این معنی است که فردی مشکلات زبانی یا حافظه ای دارد که به اندازه کافی جدی است که توسط فرد آسیب دیده و دوستان و خانواده متوجه شود.  با این حال، مشکلات آنها را از انجام وظایف روزانه باز نمی دارد.

🔰همه افرادی که دارای اختلال شناختی خفیف هستند به بیماری آلزایمر مبتلا نمی‌شوند، این بیماری یک اختلال عصبی پیشرونده است که طبق توصیف Mayo Clinic  که باعث کوچک شدن مغز می‌شود. 

http://www.webmd.com/alzheimers/news/20230414/ai-voice-analysis-could-boost-alzheimers-detection

 

گرد آورنده: سمانه ظفرآبادی 

ادیت: خانم دکتر الناز امانزاده 

 

🆔https://t.me/Neurosurgery_association

🆔LinkedIn 

🆔 http://Neuro-surgery.info